HTML

Haragszom

Néha TÉNYLEG szívás az élet...

Friss topikok

2009.04.28. 13:57 Eltiron72

Az én édesanyám (nagyon személyes poszt)

 Az én édesanyám 69 éves lesz az idén, másfél éve nyugdíjas (bloggerkörökben elterjedt szakszóval: "nyugger"), tehát 67 éves koráig nyomta a melót.

Csakhogy nem szünet nélkül.

Belekerült ui. a 60-as, 70-es évek demográfiai robbanásának sodrába, és 6 vmint 8 év szünettel szült 3 gyereket; ezek volnánk a bátyáim és én. 40-ben született, tehát volt egyfajta kamaszkora; 15 éves korától a Ganz vasöntödében tolta, majd 18 évesen megszülte idősebb bátyámat. GYES, majd korabeli kifejezéssel élve "htb" (háztartásbeli) lett. Kb. úgy állt a kommunizmushoz, ahogy egy 15. századi polgárasszony állhatott az inkvizícióhoz: szar, szar de ez van, volt és marad is. 6 évvel később, mire idősbik bátyám suliba ment, megjött a 2. gyermeke, mire Ő iskolás lett, jöttem én.

 Nagyjából 40 éves korában(én olyan 2.-3. osztályos lehettem) Úgy döntött, hogy újra elkezd dolgozni, elvállalt egy 4 órás délutáni állást, hogy "csináljon valamit", meg legyen nyugdíjalapja. A kommerek elég bőkezűen bántak a nyugdíjjal, úgy gondolta 20 éven át-tehát 60 éves koráig- nyom egy ilyen szinekúrát, és kényelmesen nyugdíjba megy, mellette vezeti a háztartást. Apám akkor már 'maszek' volt, szóval korabeli vállalkozó és szolíd, de biztos jólétet biztosított mindannyiunknak.

A rendszerváltás előestéjén édesapám meghalt. Jómagam akkor voltam 14, készültem középiskolába, tehát engem bizony el kellett tartani. Tartalékaink nem voltak, csak a megszokott gulyáskommunista vagyontárgyak: Zsiguli, hétvégi ház.

Tehát anyám 47 évesen elment egy gyárba betanított munkásnak, és ott húzta 20 évig.

Közben én felnőttem, többször elhagytam a "szülői házat" (valójában panellakás), majd többször vissza is tértem és anyám ilyenkor némi zsörtölődés mellett mindig kihúzott a szarból.

Aztán - mint ahogy a poszt elején írtam - tavaly, 67 évesen végre nyugdíjaztatta magát.

Mi értelme ennek a bejegyzésnek? Hát csak az, hogy Ő az az ingyenélő, aki az állam testén élősködik. Az ő jutatásait kell megnyírbálni. Az ő 13. havi nyugdíja a "felesleges luxuskiadás". Az a hatvanegynéhányezer forint.

Amikor ő gyerekeket szült (amit a mostani hajde intelligens és liberális lányok basznak megtenni), és háztartást vezetett, honnan a picsából tudta volna, hogy a kommunizmus összeomlik, és piacgazdaság lesz, aminek ő csak a kerékkötője?

 És konzervatív, liberális, komcsi uniszónóban nyomja, hogy bizony a megszorításokat Nála (nem, ez nem populizmus, igenis SZEMÉLYESEN nála) kell kezdeni.

Ő meg sóhajt, és nem szól semmit, csak néha sokatmondóan megmutatja a számlákat, én meg vörösödő arccal belenyúlok a brifkómba és eszembe jut: ami előző este lement a torkomon a krimóban, az neki lehet, hogy egy gondmentes hetet hozna.

Szopjatok le, okostojás balfaszok; próbáljatok meg Ti 'nyuggerek' lenni csak 1-2 hónapig.

Uff, én beszéltem.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://haragszom.blog.hu/api/trackback/id/tr491091416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.04.28. 16:32:16

Oké. Értettem. Tetszett. Nem mondok többet, mert egy véleményen vagyunk.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.04.30. 12:23:03

azzal a piás krimós párhuzammal elég veszélyes vizekre evezel, de a lényeg jogos. A politikusok pedig pont erre apellálnak, hogy Magyarországon viszonylag erős a családi összetartás és majd kihúzzuk egymást a szarból.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.04.30. 23:31:32

@Rékuc: Nem hinném én ezeket a veszélyes vizeket. Ha az ember blogol, legyen nyersen őszinte, vagy ne csinálja.
süti beállítások módosítása