HTML

Haragszom

Néha TÉNYLEG szívás az élet...

Friss topikok

2009.01.12. 17:15 Eltiron72

2008 - Filmek

Előljáróban köszönet Pécsi Marcell Cseszlováknak remek fórumáért.

 Egy kicsit konfúz lesz a dolog, mert nagyon sok 2007-es film is csak tavaly ért el hozzám, és ezeket is hozzácsapom az évértékeléshez. (Lehet, h korábbi is becsúszik.)

1. Closer

Ez engem borzasztóan megcsapott év elején, főleg a színészi játék miatt, nagyon nagyra tartottam, de igazság szerint nem az a film, amit féltve őrzök, h újra megnézhessem. 10-es skálán (így fogok értékelni) egy erős 6-ost megért.

2. Shoot'em up

Számomra ez az év Clive Owenről szólt, és tartom, hogy ez a legjobb action movie amit életemben láttam.

9.5/10

3. The Bucket List (Bakancslista)

Nyálas Hollywoodi opus, ami azért igencsak megütötte a mércét.

8/10

4. Der Untergang (A Bukás)

Minden kritikát és politikát leszarva: hibátlan film. Bruno Ganz alakításáról már sok ódát zengtek; én nem fogok. Egyszerűen jó ahogy van

9.9/10

5. In the Land of the Woman

Borzasztóan romantic-nyál, de nekem bebizonyította, h Meg Ryan igenis jó színésznő. Amúgy egy nézést megért.

5.5/10

6. Chaos Theory

Szórakoztató, érdekes film. Kanadai gyártmány, üdítően mentes a kliséktől.

6.5/10

7. P.s. I Love You

Igen nehéz erről érdemben nyilatkoznom, mert a csajom kedvence. Inkább idemásolom kritikámat az inkriminált fórumról:P.s. I love you - Szóval talán jellemhiba, de én imádom a romantikus filmeket. Ez egy elég jól sikerült darab, bár néha óhatatlanul átcsap nyálasba. Azért azt kell mondanom, hogy Hillary Swank most törlesztett egy kicsit a katasztrófális Million dollar baby-ért.
6.5/10

8. The Onion Movie

Csak erős idegzetűeknek, nagyon veszélyes.

8/10

9. Zoolander

Ide most megint copyzok magamtól:Kurvára szórakoztató egy darab, a humora remekül egyensúlyozik a blőd és a mesterkélt között.
Egyértelműen a legjobbak közé tartozik.
9/10

10. American Gangster

Fanyalogva néztem meg, dehát ebben a műfajban magas a mérce. Végülis azt kell mondanom: nem jó, mert D. Z. hiteltelen ebben a szerepben. Nem tudnám jó szívvel ajánlani senkinek.

4.5/10

11. The Bank Job

Ebben a műfajban is magas a mérce, de ez a film gond nélkül viszi. Ez is az "úgy jó, ahogy van" kategóriába tartozik; nálam az évtized krimije.

9.5/10

12. Darjeeling Ltd.

Életem egyik legfurább filmje, nem tudok véleményt nyílvánítani. Nézzétek meg, kurva érdekes.

(nincs pontszám)

13. Children of Man

Mondtam, h nekem ez Clive Owen éve volt. A Blade Runner óta ennyire jó sci-fi-t még nem láttam, nehéz szuperlatívuszok nélkül erről beszélni.

10/10

14. Forgetting Sarah Marshall

A rom-kom az én műfajom, ez pedig egy piacvezető darab. A kellő pillanatokban nevettem, amikor meg a rendező azt akarta, sírtam. Nem adok rá 10 pontot, mert ebben a műfajban volt tavaly erősebb is.

9/10

15. War, Inc.

Nagyon nagy film, egy normálisan működő diktatúrában betiltanák:). Mindenkinek látnia kell, John Cusack remek (ismét) és a supporting karakterek is kurva jók.

9/10

16. Made of Honor

Na EZ az a rom-kom, ami még aSarah Marshallnál is jobban bejött. Sablonos, nyálas, de valamiért telitalálat.

9.5/10

17. Lord of War

A Gattaca után 10 évig kellett seggelni Andrew Niccol új filmjéért. Megérte. Ki kell osztanom még egy tizest.

10/10

18. Ide megint bemásolom egy saját írásom:

You Don't Mess with the Zohan- Simán emberiségellenes háborús bűncselekmény. 0/10, esetleg 10/10. Azért amit a macskával csinálnak, az durva...

Jellemző dumák:
"Még egyszer megkúrom az anyádat és mehetünk a diszkóba."
"Nem müködik a pipilőkém! Pedig általában kemény, mint a trigonometria!"

19. Harry Potter and the Order of Phoenix

Ez indított arra az elvetemültségre, h végégnézzem az összes Pottert. Sztem nagyon jó mesefilm volt, óriásit szórakoztam rajta.

9/10

20. The Chronicles of Narnia - Prince Caspian

Remek felnőtt mese, most, hogy a Walt Disney kiszállt a sorozatból a harmadik még jobb lehet.

7.5/10

ÉS A + 1, AVAGY SZÁMOMRA AZ ÉV FILMJE:

Stardust- kb a legeslegjobb fantasy-mesefilm, amit életemben láttam egyetlenegy hibát sem találtam benne (bár néha a könnyek elhomályosították a látásom...). Újfent copyzok, mit is írtam erről a filmről első látás után:

Stardust
El vagyok kényeztetve fantasy ügyben, mondjuk ideje volt a Narni (erős közepes) és az Eragon (szar) után.
A múlt héten lelkendeztem egy sor a Potter-filmről, amire csont nélkül 10-est adtam, úgyhogy most bajban vagyok, mert ez jobb volt.
 A sztorit Neil Gaiman írta, aszereplők pedig remekek.
Michelle Pfeiffer (szemmel láthatóan élvezi, hogy végre geci lehet-taps);Bobby De Niro (homokos kalózkapitány, kibaszott jó-vastaps), Claire Danes (hullócsillag- gyönyörű- STANDING OVATION).
Kérges lelkűeknek nem való, bár szerintem az, hogy a lány képében megjelenő csillag a szerelem hatására ragyog egyre erősebben, na az a móri mészárosnak is könnyeket csalna a szemébe.
És persze AKKORA happy endje van, hogy alig fért el a képernyőn.
Grat
10/10

Gy.k.: Nail Gaiman fantasy-képregényíró Angliában, darkos-romantikus sztorikat ír, és ráadásul Terry Pratchett-nek a szerzőtársa volt a Bad Omens-ben.

Terry Pratchettet ettől az évtől köszönthetjük, mint a Brit Birodalom Parancsnokát. (CBE) Mondtam én, h megéri hülyének lenni!

P.s.: Persze ezeknél sokkal több filmet láttam 2008-ban, ezek azok, amik valamilyen nyomot hagytak bennem.

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://haragszom.blog.hu/api/trackback/id/tr24873170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ködlámpa · http://kodlampablog.freeblog.hu/ 2009.01.12. 17:33:48

Brit Birodalom Parancsnoka? ez egészen pontosan mit takar? csak nem elkezdik (esetleg zsniálisan) megfilmesíteni a Korongvilág-regényeket? :O
(egyébként kösz a méltatást az írásod elején :))

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.01.12. 17:43:32

Megfilmesíteni a Pratchett-regényeket? kb még 5-8 év...
süti beállítások módosítása