Előljáróban köszönet Pécsi Marcell Cseszlováknak remek fórumáért.
Egy kicsit konfúz lesz a dolog, mert nagyon sok 2007-es film is csak tavaly ért el hozzám, és ezeket is hozzácsapom az évértékeléshez. (Lehet, h korábbi is becsúszik.)
1. Closer
Ez engem borzasztóan megcsapott év elején, főleg a színészi játék miatt, nagyon nagyra tartottam, de igazság szerint nem az a film, amit féltve őrzök, h újra megnézhessem. 10-es skálán (így fogok értékelni) egy erős 6-ost megért.
2. Shoot'em up
Számomra ez az év Clive Owenről szólt, és tartom, hogy ez a legjobb action movie amit életemben láttam.
9.5/10
3. The Bucket List (Bakancslista)
Nyálas Hollywoodi opus, ami azért igencsak megütötte a mércét.
8/10
4. Der Untergang (A Bukás)
Minden kritikát és politikát leszarva: hibátlan film. Bruno Ganz alakításáról már sok ódát zengtek; én nem fogok. Egyszerűen jó ahogy van
9.9/10
5. In the Land of the Woman
Borzasztóan romantic-nyál, de nekem bebizonyította, h Meg Ryan igenis jó színésznő. Amúgy egy nézést megért.
5.5/10
6. Chaos Theory
Szórakoztató, érdekes film. Kanadai gyártmány, üdítően mentes a kliséktől.
6.5/10
7. P.s. I Love You
Igen nehéz erről érdemben nyilatkoznom, mert a csajom kedvence. Inkább idemásolom kritikámat az inkriminált fórumról:P.s. I love you - Szóval talán jellemhiba, de én imádom a romantikus filmeket. Ez egy elég jól sikerült darab, bár néha óhatatlanul átcsap nyálasba. Azért azt kell mondanom, hogy Hillary Swank most törlesztett egy kicsit a katasztrófális Million dollar baby-ért.
6.5/10
8. The Onion Movie
Csak erős idegzetűeknek, nagyon veszélyes.
8/10
9. Zoolander
Ide most megint copyzok magamtól:Kurvára szórakoztató egy darab, a humora remekül egyensúlyozik a blőd és a mesterkélt között.
Egyértelműen a legjobbak közé tartozik.
9/10
10. American Gangster
Fanyalogva néztem meg, dehát ebben a műfajban magas a mérce. Végülis azt kell mondanom: nem jó, mert D. Z. hiteltelen ebben a szerepben. Nem tudnám jó szívvel ajánlani senkinek.
4.5/10
11. The Bank Job
Ebben a műfajban is magas a mérce, de ez a film gond nélkül viszi. Ez is az "úgy jó, ahogy van" kategóriába tartozik; nálam az évtized krimije.
9.5/10
12. Darjeeling Ltd.
Életem egyik legfurább filmje, nem tudok véleményt nyílvánítani. Nézzétek meg, kurva érdekes.
(nincs pontszám)
13. Children of Man
Mondtam, h nekem ez Clive Owen éve volt. A Blade Runner óta ennyire jó sci-fi-t még nem láttam, nehéz szuperlatívuszok nélkül erről beszélni.
10/10
14. Forgetting Sarah Marshall
A rom-kom az én műfajom, ez pedig egy piacvezető darab. A kellő pillanatokban nevettem, amikor meg a rendező azt akarta, sírtam. Nem adok rá 10 pontot, mert ebben a műfajban volt tavaly erősebb is.
9/10
15. War, Inc.
Nagyon nagy film, egy normálisan működő diktatúrában betiltanák:). Mindenkinek látnia kell, John Cusack remek (ismét) és a supporting karakterek is kurva jók.
9/10
16. Made of Honor
Na EZ az a rom-kom, ami még aSarah Marshallnál is jobban bejött. Sablonos, nyálas, de valamiért telitalálat.
9.5/10
17. Lord of War
A Gattaca után 10 évig kellett seggelni Andrew Niccol új filmjéért. Megérte. Ki kell osztanom még egy tizest.
10/10
18. Ide megint bemásolom egy saját írásom:
You Don't Mess with the Zohan- Simán emberiségellenes háborús bűncselekmény. 0/10, esetleg 10/10. Azért amit a macskával csinálnak, az durva...
Jellemző dumák:
"Még egyszer megkúrom az anyádat és mehetünk a diszkóba."
"Nem müködik a pipilőkém! Pedig általában kemény, mint a trigonometria!"
19. Harry Potter and the Order of Phoenix
Ez indított arra az elvetemültségre, h végégnézzem az összes Pottert. Sztem nagyon jó mesefilm volt, óriásit szórakoztam rajta.
9/10
20. The Chronicles of Narnia - Prince Caspian
Remek felnőtt mese, most, hogy a Walt Disney kiszállt a sorozatból a harmadik még jobb lehet.
7.5/10
ÉS A + 1, AVAGY SZÁMOMRA AZ ÉV FILMJE:
Stardust- kb a legeslegjobb fantasy-mesefilm, amit életemben láttam egyetlenegy hibát sem találtam benne (bár néha a könnyek elhomályosították a látásom...). Újfent copyzok, mit is írtam erről a filmről első látás után:
Stardust
El vagyok kényeztetve fantasy ügyben, mondjuk ideje volt a Narni (erős közepes) és az Eragon (szar) után.
A múlt héten lelkendeztem egy sor a Potter-filmről, amire csont nélkül 10-est adtam, úgyhogy most bajban vagyok, mert ez jobb volt.
A sztorit Neil Gaiman írta, aszereplők pedig remekek.
Michelle Pfeiffer (szemmel láthatóan élvezi, hogy végre geci lehet-taps);Bobby De Niro (homokos kalózkapitány, kibaszott jó-vastaps), Claire Danes (hullócsillag- gyönyörű- STANDING OVATION).
Kérges lelkűeknek nem való, bár szerintem az, hogy a lány képében megjelenő csillag a szerelem hatására ragyog egyre erősebben, na az a móri mészárosnak is könnyeket csalna a szemébe.
És persze AKKORA happy endje van, hogy alig fért el a képernyőn.
Grat
10/10
Gy.k.: Nail Gaiman fantasy-képregényíró Angliában, darkos-romantikus sztorikat ír, és ráadásul Terry Pratchett-nek a szerzőtársa volt a Bad Omens-ben.
Terry Pratchettet ettől az évtől köszönthetjük, mint a Brit Birodalom Parancsnokát. (CBE) Mondtam én, h megéri hülyének lenni!
P.s.: Persze ezeknél sokkal több filmet láttam 2008-ban, ezek azok, amik valamilyen nyomot hagytak bennem.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ködlámpa · http://kodlampablog.freeblog.hu/ 2009.01.12. 17:33:48
(egyébként kösz a méltatást az írásod elején :))
Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.01.12. 17:43:32